Vaikų dieninę vasaros poilsio stovyklą „Šaltinėlis“ – kūrybinės STEAM dirbtuvės“ prisimenant...

  • Paskelbė : Asta Strumilaitė
  • Paskelbta: 2023-06-19
  • Kategorija: Pranešimai

Vaikystė – vienas gražiausių žmogaus gyvenimo laikotarpių, kupinas ieškojimų ir atradimų. Tai metas, kai formuojasi vaiko charakteris ir jo vertybių skalė, įgaunama gyvenimiška patirtis. Kartu tai laikas, kai vaikas ypač jautriai reaguoja į patiriamas (ne)sėkmes, aplinkinių žmonių santykius ir jų nuotaikas, į socialinę  aplinką.

Vaikų saviraiškai realizuoti, charakteriui ir tapatybei sukurti, tautinei savimonei rastis, kultūros kūrėjo vaidmeniui įsisąmoninti, kūrybos laisvei ir kūrybingumui skleistis padeda neformalus ugdymas(is) vasaros metu. Vaiko socializacijos procesas, prasidedantis vaikystėje, kai išmokdamos visuomenės normos, dėsniai ir gyvensena, kai jis tampa visuomenės nariu, yra labai svarbus. Nuo vaiko socializacijos proceso neatsiejamos yra vaikų vasaros edukacijos, kurios atveria didžiules galimybes vaikų ir jaunimo vertybiniam ugdymui, be to, gerina ir mokinių pasiekimus, socialiai prasmingos ir atsakingos saviraiškos galimybes.

Š.m. birželio 12-16 dienomis į dieninę vaikų vasaros poilsio stovyklą „Šaltinėlis“ – STEAM kūrybinės dirbtuvės“ susirinko 77 progimnazijos moksleiviai. Keturiomis grupėmis vaikai keliavo į įvairias edukacijas bei patyrimines veiklas, kurios apmokėtos kokybės krepšelio lėšomis. 

Kūrybinės STEAM dirbtuvės tapo palanki vieta ir laikas tikslingoms vaikų edukacijoms, kuriose stovyklautojai stiprino vertybinės nuostatos, socialinę partnerystę, at(si)skleidė kūrybiškumą ir edukacines inovacijas, ugdėsi įvairiapuses kompetencijas, improvizavo ir tiesiog laisvai žaidė.

Vasaros stovyklos  aplinka laisva,  neformali, joje nėra tradicinio mokinio ir mokytojo santykio. Prie to prisidėjo įvairios edukacijos: Brick4Kids edukacijos -  statė Lego miestus; LISPA edukacijos - varžėsi DJI robotų varžybose ir gaminosi slaimus  bei atliko įvairius cheminius eksperimentus; Marijampolės Kultūros centro MO edukacijos – tyrė, kaip atrodo jausmai,  kūrė istorijas iš lagamino; patirtis ir žinias stiprino Marijampolės Multicentre, Bulotų namuose, Marijampolės veterinarijos centre, kur susipažino su atsakinga naminių gyvūnų priežiūra ir dresūros pradmenimis;  Mažosios bendrijos „Spanguolės“ dirbtuvėlėse (tekstilės edukacijos) siuvosi žaislus, o  mažosios bendrijos „Skonio ekspresija“ išmėgino save sveikuoliškų saldainių gamyboje; kūrė popieriaus karpinius su karpinių meistre Živile Jaseliūnaite; su  edukatore Jolanta Dumbliauskiene keliaudami po miestą aiškinosi, apie ką kalba graffiti menu išmargintos miesto pastatų sienos, susipažino su „Malonny“ idėjomis; emociškai ekspresyviai liejo spalvas su dailininke Egle Lipinskaite ir meno terapeute Edita Vosyliene; iliustravo eilėraščius su mokyklos bibliotekininke Laimute Žmuidiene, o laisvomis valandėlėmis tiesiog  žaidė ir juokėsi.

Vaikai atsisveikindami kalbėjo, kad ir kitais metais norėtų leisti laiką panašaus pobūdžio kūrybinėse dirbtuvėse. 

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos