Vygriai – Augustavas – Ožkiniai – Suvalkai

Ilgai lauktam lietui suvilgius žemę, gaivų šeštadienio rytą 5a, 6b, 7b, 10a klasių moksleiviai išsiruošė į kaimyninę Lenkiją. Aplankėme Vygrių bažnyčią, vienuolių kamaldulių, kilusių iš Italijos, vienuolyną. Vienuoliai buvo davę skaistybės ir tylos įžadus, buvo verslūs žmonės : turėjo metalo liejyklas, malūnus… Jaukių pastatų komplekse įsikūrusi Jono Pauliaus II biblioteka, svečių namai, vienuolyno kriptoje palaidota apie 40 vienuolių, galima išvysti įspūdingą mirties šokio paveikslą. Iš vienuolyno bokšto atsiveria puikūs apylinkių vaizdai, jie žavi dailininkus, kurie nori pajusti čia gyvenusių vienuolių aurą, galima išsinuomoti ir kukius vienuolių namelius – eremus. Vėliau nuvykome į Augustavą, kuris garsėja Augustavo kanalu, jungiančiu Nemuno ir Vyslos upes. Kanalas driekiasi per gražiu gamtovaizdžiu pasižymintį Augustavo ežeryną, kuriuo grožėjomės plaukdami apie pusantros valandos iki Studzieniczna salos. Ten pasivaikščiojome parko takeliais, pasisėmėme iš šaltinio vandens, apžiūrėjome didingą Jono Pauliaus II skulptūrą. Grįždami aplankėme 12 – 13 a. jotvingių – prūsų gyvenvietę – muziejų po atviru dangumi. Gynybiniai vartai, mediniai pastatai, šventykla, tradicijos ir papročiai leido pajusti senąją jotvingių – prūsų dvasią. O kaipgi be Suvalkų – miesto, taip pamėgto lietuvių? Pasivaikščiojome, apžiūrėjome, pasmaguriavome. Vakarop kupini įspūdžių, paskendę savo mintyse apie tolimą praeitį (vienuolių kamaldulių, jotvingių – prūsų gyvenimą) grįžome namo.